ÚVODNÍ STRÁNKA

AKTUALITY

06.11.2015
JAZYKOVĚ - VZDĚLÁVACÍ KURZ - NĚMECKO

Deset žáků z 2. stupně ZŠ Černošín se v rámci projektu (Knihy nás mění, vzdělávání obohacuje) zúčastnilo jazykově - vzdělávacího kurzu v Německu.

Odjezd byl v pondělí 2. 11. 2015 v 7 hodin od školní jídelny. Cestou do Německa jsme nabrali další tři školy (Cheb, Kovářov, Ústí nad Labem). Když už naše osazenstvo bylo úplné, vydali jsme se do Drážďan na prohlídku města. V Drážďanech jsme navštívili Zwinger a další památky, poté jsme měli rozchod v ulici plné nákupních center. Po nakoupení drobných suvenýrů jsme se společně vydali k autobusu a jeli jsme do Wahlsdorfu, kde jsme byli ubytovaní. Další den ráno jsme měli snídani v 7:30, od 8:30 byla připravena dopolední výuka. Rozděleni jsme byli podle úrovně ovládání německého jazyka (pokročilí a začátečníci). Učili jsme se do 11 hodin a v 11:30 byl oběd. Po úterním obědě jsme se vydali na pokoje a připravovali se na výlet do Berlína. V Berlíně jsme navštívili Památník holocaustu, Braniborskou bránu, Berlínskou katedrálu, Červenou radnici, televizní věž a další. Naši prohlídku jsme ukončili na Alexanderplatz, kde jsme měli opět volno v nákupním středisku. Po dvouhodinovém nakupování a prohlížení výloh jsme se sešli u zajímavých hodin ukazujících světový čas a společně se vydali k autobusu, který nás odvezl zpět na ubytovnu. V autobuse nám pan řidič pustil film „Sněženky a machři“. Ve středu ráno po snídani na nás čekali naši lektoři s odpolední výuku zaměřenou na Berlín. Po obědě jsme se vydali do města Potsdam, kde jsme navštívili zámecké zahrady a další zajímavé stavby. Po návštěvě historické části města jsme měli krátké volno, po němž následovala cesta autobusem do Wahlsdorfu. Ve čtvrtek, při poslední dopolední výuce, nás náš lektor Kay vzal na koně, abychom si procvičili i jiná německá slovíčka. Pak nám za naše tři dopolední snažení rozdal certifikáty, společně jsme se vyfotili a zazpívali písničku Beine Maja (Včelka Mája). Po obědě jsme vyrazili znovu do Berlína - na Potsdamer Platz‚ kde jsme si prohlédli Sony centrum, prošli se po chodníku slávy, vyfotili se u zbytků Berlínské zdi, od kterých jsme pomalu kráčeli po linii původní zdi přes Reichstag až k Braniborské bráně. Od ní zbývalo jen pár kroků k muzeu voskových figurín „Madame Tussauds“, jehož prohlídka nám zabrala dvě hodiny. Ve večerních hodinách jsme zamířili zpět do Wahlsdorfu. V pátek jsme si po snídani zabalili své věci, uklidili pokoje a vydali se na cestu domů. Cestou jsme se ještě na chvíli zastavili u skalní pevnosti Königstein tyčící se ve výšce 247 metrů nad hladinou Labe. Na ni jsme se dopravili velkým nákladním výtahem. Po individuální prohlídce následovala cesta domů. Když vystoupily všechny školy, měli jsme půlhodinovou bezpečnostní pauzu v Chebu. Domů jsme dorazili 6. 11. ve 20 hodin. Každou cestu autobusem a po památkách nám zpříjemňovala milá slečna průvodkyně, která nám vždy řekla zajímavosti o daném místě. Jazykový kurz se nám všem moc a moc líbil.