ÚVODNÍ STRÁNKA

AKTUALITY

24.09.2013
EVROPSKÉ KLÁNÍ CYKLISTŮ

Na konci června se v Plzeňském kraji uskutečnilo Celostátní finále dopravní soutěže mladých cyklistů. Vítězné družstvo mladších žáků z Černošína (ve složení: Michaela Mičková, Adéla Marková, Lukas Šupica a Pavel Novotný) postoupilo do Mezinárodního kola, které se uskutečnilo 20. – 23. září v Černé Hoře. A jak soutěžící pohlíží na přípravu a vlastní soutěž?

Část letošních prázdnin jsme věnovali přípravě na soutěž. Podle možností jsme se scházeli ve škole a nejvíce času věnovali jízdě zručnosti. Trénovali jsme i překážky, které se u nás nejezdí. Součástí byla i teoretická část, která díky různým mateřským jazykům byla obrázkovou formou nebo manipulací se skutečnými předměty.
V pátek 20. září nastal dlouho očekávaný den odletu. V půl sedmé ráno nás speciální auto vyzvedlo před školou a odvezlo na letiště do Prahy. Cestou jsme v Plzni vyzvedli pana Ircinga (Krajský koordinátor BESIP pro Plzeňský kraj) a na letišti se k nám přidala ještě J. Stuchlíková (ministerský rada na Ministerstvu dopravy) a M. Fiřt (zástupce UAMK ČR, pod jejichž logem jsme mohli v této soutěži startovat) Polovina družstva (Míša a Lukas) letěli letadlem poprvé. Byl to pro ně zvláštní pocit. V Černé Hoře jsme byli ubytováni v Baru v 5 hvězdičkovém hotelu. Pokoje jsme všichni měli ve 2. patře. Když jsme dorazili do hotelu, odložili jsme zavazadla, popadli plavky a ručníky a pádili jsme do moře pořádně se vyřádit. Večer na nás čekalo seznámení s průběhem sobotní soutěže. Ráno po snídani jsme se oblékli do dresů a šli do blízké sportovní haly, kde se konala celá soutěž. Ta byla rozdělena na 8 částí. Naší první disciplínou bylo malování dopravní značky „POZOR, DĚTI“, kterou bychom chtěli mít u školy. Tato disciplína byla později vyhodnocena samostatně, první tři nejlepší obrázky byly odměněny zvláštní cenou. Naše kamarádka Adéla Marková se umístila na třetím místě a vyhrála iPod. Dále jsme pokračovali jízdou zručnosti č. 1, která se nám zdála velice jednoduchá. Třetí část byla teoretická (křižovatky; vyhledání chyb na obrázcích). Poslední dopolední částí byl LABYRINT ŽIVOTA – bludiště se značkami, které šlo projet jen jedním způsobem. Tento úkol jsme zvládli bezchybně. Po obědě a krátkém odpočinku následovala druhá polovina soutěže. Tu jsme začali zlehka – ukázkou, proč je nutné nosit helmu. Po této ukázce jsme se přesunuli na jízdu zručnosti č. 5, kde se nám moc nevedlo. Pak následovala teoretická část – LABYRINT (na papíře jsme všichni společně v průběhu jedné minuty museli zakrýt 10 chyb; dále jsme pracovali ve dvojicích – museli jsme správně poskládat obrázky cyklistů odbočujících vlevo a z krabice vyndat věci, které patří na kolo). Po této disciplíně jsme se vrátili zpět na střed haly, kde na nás čekala poslední jízda zručnosti č. 3. Touto disciplínou skončilo sobotní klání, po kterém jsme se šli s paní učitelkou posilnit coca – colou. Po doplnění cukrů, zhruba za půl hodinky, jsme šli na vyhlášení výsledků. I ve velmi silné konkurenci jsme splnili své předsevzetí – být v první polovině startovního pole. Umístili jsme se na desátém místě z 22 států. První místo obsadilo Srbsko, druhé bylo Rusko a třetí Litva. Po vyhlášení jsme odešli zpět do překrásného hotelu, kde jsme se převlékli do plavek a vyrazili do slané vody – do moře. Po hodině řádění jsme šli do vnitřního bazénu, abychom se ohřáli. Za půl hodiny byla večeře, po které následovalo předávání dárků soupeřům a diskotéka. V neděli po snídani pro nás byl připraven výlet do starého města Bar. Tam jsme strávili celé dopoledne a část odpoledne. Po návratu do hotelu jsme se naobědvali, trochu si odpočinuli, a pak zase hurááááá do vody a opalovat se na pláž. V moři jsme s paní učitelkou plavali k bójkám. Tam jsme si odpočinuli, pak jsme plavali zpátky. Když jsme plavali nazpátek, přišla velká vlna, která nás poponesla ke břehu. Museli jsme si dávat pozor, abychom si neodřeli nohy, protože moře bylo kamenité. Po večeři jsme měli zábavu s naší překladatelkou a průvodkyní Teodorou, která byla super - nejlepší ze všech hostesek. Poslední den byl ve znamení úklidu a velkého balení. Když bylo všechno uklizeno, tak nám zbyl ještě nějaký čas, který jsme využili na koupání ve vnitřním bazénu a na sladkou zmrzlinu. Když jsme si všichni koupili zmrzlinu, šli jsme dál po pobřežní promenádě a cestou si udělali pár fotek na památku. Pak už nás čekala cesta zpátky do hotelu, kde jsme pobrali zavazadla, naskočili do speciálního autobusu a vyrazili směrem k letišti. Cesta letadlem z Podgorice do Vídně trvala necelé dvě hodiny a na palubě jsme od letušky dostali různé hry (kvarteto, člověče – nezlob se, piškvorky). Ve Vídni jsme si museli chvíli na letadlo počkat, protože mělo zpoždění. V Praze letadlo přistálo v půl sedmé večer. Počasí nestálo za nic. Jak krásně nám na soutěži bylo, raději bychom se vrátili zpět za slunečným počasím a čistým mořem.
Závěrem bychom rádi poděkovali všem, kteří nás v našem snažení podporovali a pomohli nám zajistit vše potřebné k soutěži.